Starka Kvinnor

Som sagt var har jag haft mycket fritid på senaste tiden, och då har det blivit mycket TV tittande och tidningsläsande.

Detta inlägg kände jag bara att jag ville tillägna två kvinnor jag verkligen beundrar och ser upp till.



Tyra Banks
Hon började som vilket modell som helst. Styrd av fotografer och deras sätt att vilja ha henne på.
Hon lydde till nöd och näppe och kan idag ha egna TV program och få andra kvinnor att kunna gå i hennes fotspår.
Jag har alltid tittat på modeller och tänkt "Dom är bara marionett dockor" men med hjälp av Tyra har jag insett att tillslut efter många års övande har hon lyckats få sin röst hörd.
Hon måste vara en av de enda icke skandinaviska kvinnorna jag tycker är vacker.


Alecia Moore (aka Pink)
När jag var yngre dyrkade jag hennes musik, jag tyckte hon var jätte häftig.
Men det är nu på senare år jag verkligen insett vad det var som var så häftigt med henne.
Under mina tonår var det tjejer som Britany Spears, Christina Agulera, Jennifer Lopez etc.
Bland alla dom lättklädda tjejerna stod Pink fullt påklädd och pojkflickig och nådde ändå ut till en otroligt stor publik med hjälp av hennes texter som faktiskt hade en mening.

Sen kan jag inte släppa det hon sa i en intervju en gång :
"Om vi kvinnor bara kunde sluta snacka skit om varandra och tävla mot varandra skulle vi kunna ta över världen"


Jag tror att det är väldigt viktigt att ha vissa starka kvinnor att se upp till då man inte alltid känner sig så "rätt" behandlad samhället.

Vilka ser ni upp till?

Kommentarer
Postat av: Dellgren

Hmm känner igen detta inlägg ;P jag skrev om Oprah winfrey, gudrun schyman och carolina gynning ;)

2010-10-26 @ 18:39:57
Postat av: Anna

trevlig/mysig blogg du har,vet inte om jag varit på den förut!?!? men gillar den till 1000%:)=

kolla gärna på mina bilder om du vill och säg vad du tycker ,tål kritik !! :)

kram<3

2010-10-26 @ 18:54:49
URL: http://aooww.blogg.se/
Postat av: lovisa

Vad gör du ikväll?:D

2010-10-26 @ 19:08:24
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så bra att tvn finns. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Då menar jag inte designen som jag nyss har ändrat efter en omröstning på hur den skulle se ut, utan innehållet. Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-26 @ 20:31:15
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: dissy

Du jag har hittat en kombination jeansshorts strumpbyxor som är snygg. Mönstrade strumpbyxor kan man typ matcha med allt:)

http://www.tradera.com/auction/ShowEnlargedImage.aspx?imageID=110963289&seq=1&mega=True

2010-10-26 @ 21:08:40
URL: http://dissys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0