Övernaturligt.

Ända sen jag var liten har vuxna runt omkring mig sagt att jag har en otrolig fantasi. Som barn hade jag aldrig svårt att komma på både otroliga och roliga lekar. Jag fantiserade mycket, och har alltid haft ett lite för stort sätt att analysera saker och sätta mig in i andra människors liv.
Detta är även negativt, jag vet inte hur många sjuka händelser jag inbillat mig att mina vänner skulle kunna vara utsatta för då dom inte svarar i telefonen.
Min första bok jag läste var tredje Harry Potter boken, min mamma hade tidigare läst dom för mig och jag var väldigt sen på att lära mig läsa då jag hade andra prioriteringar i mitt liv, enligt mina föräldrar.
Jag älskade Harry Potter, jag såg första filmen 3 ggr på bio och likadant med de tvåan och trean. (fler har jag inte ens sätt).
När jag väl lärt mig läsa kunde jag inte sluta, men det enda jag förmådde mig att läsa var Sience Fiction. Min favorit bok under många år, och som även är en av mina favoriter idag var Silver Dolken.
Jag har aldrig lyckats läsa ut en bok som inte har någonting övernaturligt i sig.
När "låt den rätte komma in" blev jag helt lyrisk. En övernaturlig bok som dessutom utspelade sig i stockholm. Och inte nog med det, så gav John Ajvide Lindqvist mig många underbara läs timmar, med sina underbara böcker.
Sen kom Twillight ut, jag tyckte den var otroligt barnslig och patetisk så jag ville inte ens ge den en chans, men när min syster började tjata på mig, bestämde jag mig för att läsa den ändå.
Det tog mig två veckor att läsa ut alla 4 böcker, och jag älskade dom.
Efter nästan ett års tid har jag nu även börjat läsa Genom Dina ögon - Av Stephenie Meyer. Även denna gav jag ingen chans, men ååh den är underbar!
Sitter även trollbunden varje fredag vid denna tid av Vampire Diaries, Kan inte låta bli att älska den trots alla runt omkring mig som inte gillar den ett dyft (Syftar på dig syster). Men jag går genom eld och vatten för att se den.
Känns faktiskt ganska bra att stå upp för någonting man tycker om.

Har ni några böcker som ni delar svett, tårar och skratt med?
och tack till min syster som lett mig in i många underbara böcker + filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0