Åland, semester, hektiskt.

Jag och Johan sitter i bilen torsdag 20/5 -10.
Då jag precis hade hämtat upp honom från jobbet och vi kör över essingen.
Jag : Nu ska du få se mig göra någonting jag aldrig gjort förrut.
Då kastade jag ut mitt ciggpaket med ca 12 cigg kvar och min tändare genom fönstret.




Semster i Åland.





Fredag: Första trippen var från Stockholm till Grisslehamn. Det var hur mysigt som helst, dock hade jag väldigt ont i rumpan.
Sen skulle vi åka färjan till Eckerö i två timmar, så vi fördrev tiden med att sitta i baren, äta mat och sukta efter vad vi

skulle köpa i tax freen på hemvägen.
Annika hitta en väska som hon skulle ha och jag ville ha läppglans.

När vi klivit av färjan åkte vi en vända runt norra delen av åland. Där hittade vi ett mysigt ställe på höjden där vi drack kaffe.

Sen gick vi in i skogen och hittade ett litet utkikstorn, det var klastofobi artat men upp gick vi iallafall.

Sen åkte vi till vårat första sovställe på Eckerö och drack drinkar i den vackra solen.



Då kom min nikotin abstinens smygandes, jag trodde jag skulle kvävas så jag gick till rummet. Då jag skulle gå ut på toaletten och torka tårarna råkade jag dra igen dörren.
Då Johan kom satt jag och storm bölade då jag insåg att jag inte kunde komma in. Efter en stund kom Johnny och sen Annika så alla fick se mitt frispel.
Johan söt som han är gick till receptionen för att fixa någon som kunde öppna dörren. Dock hade dom precis gått och där stod vi när jag kom på bästa ideén att klättra in genom fönstret.
Problemet var att det var en och en halv meter till fönstret och när jag klättrat upp till fönstret var det gick det bara att öppna ca 2 dm.
Johnny gick till deras fönster för att kolla hur man fick upp det när han hörde Johan ropa:
"Det är lungt hon är inne"

Jag hade alltså klämt mig in och lyckats! :)

Sen åt vi god mat och bestämde oss för att sova.


Lördag:
Vi vaknade hyffsat tidigt och åt en god frukost på vandrar hemmet. Sen åkte vi mot Mariehamn med omvägar. Först stannade vi vid en jätte mysig kyrka, där tände vi ljus som min far lärt mig att man alltid ska göra, jag brukar i vanliga fall tända två.En för farfar och en för morfar, men denna gång fick dom dela på ett.


Sen stannade ute på en liten ö och hittade ett litet mysigt ställe som severade husmanskost, det var hur gott som helst.

På tillbaka vägen åkte vi förbi en ställe min syster skulle ÄLSKA så jag stannade och fotograferade, hoppas du gillar det ;)


Sen åkte vi till stället vi skulle sova på i Mariehamn för att durscha och göra oss iordning. Jag och Johan fick ett dubbel rum med fyra sängar. Jag kom fram till att anledningen till varför vi fick fyra sängar var nog att våra skitzon skulle ha en varsinn säng också.

Dock drog nikontin absinensen in även här, lyckligt vis var min far på åland och spelade golf så jag och Johan gick bärsarkargång till pappa och snyltade snus. Pappa bjöd även på 20 Euro och öl.
Sen gick vi tillbaka till Hotellet mötte upp Annika och Johnny och åkte till en rockbar som hätte Dinos. Dom hade jätte vackra tavlor på väggarna som föreställde massa döda sångare. Stället var som en blandning mellan Ancore och Hard Rock Cafe.

Sen mötte vi upp pappa och snackade lite skit. Vi vandrade sen vidare till ett ställe med en trumbarur som var jätte duktig.

Sen var det sov dax.



Söndag:

Det var regndag, Johan hade bestämt sig för att få en klibba till hans hoj. Så vi åkte runt i spö regnet men jag hade inget regn ställ så det var is kallt för mig. Vi åkte dock till ett jätte häftigt museum som en kille hade byggt upp, han hade samlat på Ålänsk Shell historia i 25 år.





Jag köpte ett regnställ som blåste sönder på tio röda. Sen var resten av resan fruktansvärt jobbig för mig.

Väl hemma var allt som det skulle :)


Nu har jag jobbat konstans i två dagar och är helt slut.

 

 


Kommentarer
Postat av: christine

Åh vad mysigt ni verkar ha haft trots din nikotinabstinens. Det är asjobbigt i början. Humörvägningar, vadderad, trögtänkt hjärna. Men det går över sen jag lovar: ) Jag har snart vart nikotinfri i 3 månader. You can do it.

Jag gillade verkligen shell museumet & rosa verkstaden. Puss!

2010-05-26 @ 21:53:17
URL: http://dissys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0