Last resort.

New car, new roads.




I Måndags fick Johan för sig att vi skulle åka till Söderfors och köpa en golf 1a han sett på blocket. Så vid klockan halv tio bar det av mot Söderfors.
Det är alltid lika roligt att göra sånnahär små utflykter med Johan men denna gång blev någonting riktigt speciellt.

Vill du höra en spökhistora? 
Jag och Johan sitter tysta i bilen och lyssnar på musik.
Strax efter uppsala ser jag en bil med riktigt starka lysen komma körandes på en väg från höger. Jag registrerar den inte så enormt mycket men plötsligt är lysena borta.
- Var tog bilen vägen?, sa Johan plötsligt.
- såg du också den?, svarade jag.
Så när vi kom till platsen där det borde ha varit en utfart var det bara ett stort snötäckt fält.
En spökbil.

Så resten av resan handlade mest om spöken och denna otroliga upptäckt vi gjort.
Och när vi väl kom fram till Söderfors där killen johan skulle köpa bilen av bodde, vad tror ni låg precis bredvid hans hus?
En kyrkogård, såklart!

Så när Johan åker iväg för att provköra bilen ringer jag Anna och berättar om den läskiga bilen som inte blev mindre läskig av att jag visste att hem skulle jag få köra min lilla ford helt ensam.

Men på hemvägen hände ingenting.
Obehagligt.
Det var så att säga, den bilens last restort.


Kommentarer
Postat av: christine

Hur många bilar har ni nu egentligen?:P

2010-01-27 @ 20:25:05
URL: http://dissys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0