Julen handlar egentligen om..?

Jag gick runt idag och insåg vilken julångest man verkligen har.
Framförallt för att man inte har pengar, att man inte kommer kunna drösa över sina vänner och familj med presenter som kostar mer än en lön. Och allt ska vara inslaget i extremt snygga paket som man ägnar timmar åt att slå in men öppnar på två röda.
Jag insåg bara precis där, bland virrvarret av panikslagna människor med kassar i ena handen och skrikande barn i andra vad den perfekta presenten är i år.
Iallafall med tanke på att jag inte har särsillt mycket pengar, men gör gärna det jag kan för andra.
Gör som jag och skänk dina små julpengar till Sos-barnbyar och ge mamma pappa mormor och släkten ett litet fint bevis på vad du istället gjort för pengarna.
Gå in här.
Jag fick iallafall nästan ont i hjärtat av att tänka på att alla barn växer inte upp med en mamma och pappa som kramar dom och överröser dom med kärlek.

Kommentarer
Postat av: christine

Åh vad fint:) Det var en bra idé. Men du vet väl att man faktiskt kan låta bli att köpa presenter. Gör något själv ist, ett litet kort betyder så mycket. Man har alltid något hemma att pyssla ihop något fint med. Och på datorn e ju allt gratis:) Och juste köp inte alla presenter på en och samma gång så slipper du ha noll pengar i dec. Jag köpte faktiskt din julklapp i oktober:P



Puss!

2010-12-03 @ 10:34:26
URL: http://dissys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0