Idol 2009 - Första fredags finalen.

Someone told me long ago theres a calm before the storm.



Idol har nu börjat igen och jag som alltid är ganska dålig på att följa program så det har mest blivit söndags tittande på repriserna.
Enda gången jag verkligen har tittat var 2006 och då var dom flesta väldigt bra, dock tycker jag att fel person vann. Men det var då det så nu ska vi snacka om årets och dagens.

Dom riktiga guldkornen är verkligen Camilla och Tove.
Anledning?

Camilla är störtskön och kör verkligen sitt eget race. Det juryn sa om att hon förstörde "My heart will go on" kändes som rent bullshit. Dom klarar inte en brud som kör sitt eget på det sättet. Jag tyckte det var så starkt att våga, inför hela svenska folket total göra om en Celine Dion låt. Det var fruktansvärt coolt.
Jag som hatar ordet Coolt har verkligen hittat meningen med det ordet och det är Camilla.
Dock kanske hon har valt lite fel plattform då jag tror att hon skulle vara den enda stålande stjärnan i Schlager festivalen. Men det är en annan femma.

Tove är bara för underbar. Liten söt tjej med en röst man skulle kunna döda för. Jag har bara en sak att säga, när jag får en dotter (som jag vill ha nu) ska hon vara en liten Tove kopia.
Hennes allt är så klockrent att jag verkligen måste fortsätta följa idol.
Men åker hon ut då slutar jag fan.




Keep on fighting.

(
btw mitt första konversiella inlägg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0