Make up tips!

Somliga tycker det är svårt,
vissa säger att det är vetenskap.
Jag säger som alltid, alla har kompetensen om dom vill.






Mascara
,
Vissa tycker det är fruktansvärt svårt, andra tycker det är riktigt simpelt.
Samförallt vill jag skriva det här till min syster. Som är lite smått imkompetent när det gäller smink överlag ;) (No offense)

Att hitta mascaran är nog det svåraste tycker många.
Jag har prövat många olika mascaror men har fastnat stenhårt vid Dior.
Dom har stora tjocka borstar så jag endast behöver dra två snabba drag sen är jag klar.
Den fångar med alla strån vilket gör det enkelt att applicera och svårare att få såkallade fågelben*.

Färgen betyder också väldigt mycket.
Så till dig syster skulle jag ta en chockladbrun mascara, just för att din stil inte blir förstörd av allt för "fakade" fransar.

Att gå tillväga när man väl hittat sin rätta.
Börja med att sätta borsten nära ögat, alltså så långt in som möjligt.
Six sacka sedan ut mot fransens slut.
När du sedan uppnått det resultat färgmässigt dra försiktigt med borsten i ögats slut, så att fransarna där inte blir stående rakt upp, utan lite mer snea.

Det finns dock många olika mascaror, men som tidigare. Jag tycker om stora borstar, men små borstar är oftast lättare i början så man inte pillar sig i ögonen så mycket.

Jag har även hittat en helt underbar mascara, den är väldigt lätt och vattenfast. 
När man drar med figrarna över ögonfransarna känns det inte ens att du har mascara. Den är underbar, men går dock endast att köpa av Alovera försäljare.
och jag är då en av dom :)

Mina favoriter;

 
1. Forever living produkts ca 200.       
2. Dior : Diorshow. Finns även som Dior Iconic med plastborste. 320kr


Så om ni vill veta mer kan ni kontakta mig via : [email protected].
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0