Bakom mina rosa diskhanskar kan jag va mig själv.

Poetry of the second mind.




Igår var det blod på påsarna inne på willy's. Det var lite blod på golvet också. Men mest var det blod på mitt finger och min hand. Jag var vit i ansiktet, det sa Johan.
Varför man har ett rakblad i fickan?
Ja du, det var en bra fråga.
Men den svarade Dellgren på idag.
"kanske då du var hoss din pappa"
Då kom jag på det, igår när jag var hos pappa hittade jag gamla rakblad, dom kände jag för att kasta. Men jag skulle upp med ciggen först, och då smet den jäveln i.
igår när jag skulle ta upp min tändare som jag trodde låg i den fickan, precis efter Johan gett mig en "sluta röka" broshyr, stoppar jag ned handen i fickan och känner någonting som bränner till.

Sen satt jag i bilen, försökte nå mamma, det gjorde jag inte.
Så vi åkte till akuten, men först gick Johans avgassystem sönder också.
Johans två älsklingar gick båda sönder, samma dag.
Innerst inne tävlade jag och golfen egentligen om uppmärksamhet, men det får inte Johan veta.

Igår på akuten sa dom att det inte var något sår.
Så då sa jag "mamma hade ju kunnat göra det här, då hade vi inte behövt åka hit"
Johan skämdes nog lite då. Men jag skrattade. Det gjorde inte systern.

Och i kassan försökte hon skämta till det och sa "Ja nu vet du ju när du behöver åka till akuten och inte"
mitt svar blev då "Ja blöder jag som satan så ska jag inte in till akuten"
Johan fick ett ansiktsutryck som betydde "Men Johanna"
och jag bara skrattade.

Jag insåg senare igår att systern inte kunde tejpa sår. Det var också roligt, då skrattade mamma med mig.


Jag köpte en dricka med kork idag innan jag kom till Ulrika. Men jag var så handikappad att det tog mig en tjugo minuter att få upp den. Så idag var jag arg på mänskligheten som inte kunde hjälpa en handikappad.

Och idag sa Ulrika. "Du låter så poetisk"
Då sa jag "Jag e nog född så"
Mitt svar på Johans "Ja Jag är född så"

Idag fick jag köpa rosa diskhandskar för att kunna diska.
Det var skönt att jag kunde ha på varmaste och inte bränna fingrarna.
Men det var jobbigt att det gled så mycket och att jag inte kunde hålla diskmedels flaskan.


Men idag!
Kommer www.Ungdomsfeber.se upp.
Ellerhur line?

Kommentarer
Postat av: Johan

Den där sluta-röka foldern kanske ville säga dig någonting HA!

2009-04-01 @ 21:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0