Alla älskar olikheter (?)

If someones happy why is there always something to put you down?




Nu är det såhär i sverige och i hela världen att det är okej att inte vara som alla andra.
Du kan vara lång, kort, fet, smal, blond, brunett, grönögd eller blåögd.

Men en sak.

Jag är jävligt liten i min storlek.
Förr i världen då mulliga/feta inte hade någon rätt i samhället kunde jag utantvekan få på mig stl S.
Nu då världen ändrats så vill man gärna slå ut alla som är små/smala.
Så nu är det tveksamt att jag ens får på mig stl XS.

Jag kommer aldrig glömma den dagen då jag ville köpa vita jeans av märket tiger.
Jag prövade stl 27 såklart förstort.
Sen blev det en 26 och det såg fortfarande ut som om jag hade en svartplast påse på benen.
En 25 skulle såklart passa.
Men nej, inte den heller.
Av den "så" trevliga expediten fick jag höra.
"alltså du kanske borde pröva H&M's barn avdelning"
Förnedrande.
Efter det lovade jag mig själv att aldrig gå tillbaka till den affären.

Men är du överviktig då får du jätte gärna ta på dig ett par vita stl 48 tigerjeans.

Och inte sluta med att man nu utesluter smala människor.
Nu blir du inte klassad som kvinna om du har större fötter än 43.

Min älskade Rebecca, ni alla känner igen henne som en av mina vackraste modeller.
Hur femenin och kvinnlig som helst. Men på skoavdelningen är hon man.
Hon kan inte ta på sig någonting annat än killskor.
Okej tänker ni.
"det är väll mysigt att hon kan ha samma skor som sin pojkvän"
Men helvette.
Hon vill väll fan vara kvinna under låren också?

Så okej.
Världen utesluter inga människor
utom dom smala och dom med större fötter.
Get a grip och gör någonting åt det.


Om någon säger du är inne,
så är du jävligt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0