Julkorts bekymmer

Det strålar en stjärna..




Morgonen började enkelt, med super gott kaffe som Johan hade fixat. Godaste på länge faktiskt.
Och så öppnade jag lucka 15 i våran jul kalender.

Denna söta fick jag, och Johan hade tydligen inte gjort den själv ;)


Sen hamnade jag framför TVn en stund.
Sen kom posten. Då fick jag en avi som det stod att om jag ville ha det fick jag betala 16kr för det inte var frankerat rätt.
Jag tänkte direkt "Ja! grejerna från Alovera" Så jag satte mig i bilen.
(ja i det här snö ovädret) och begav mig till post kontoret.
Jag höll mig hela tiden på små vägar för att kunna hålla högst 40.
Så hämtade jag ut "paketet" som var ett julkort från Christine, jag kunde inte låta bli att skratta när jag såg det.
Det var som
"Hej jag har ett julkort till dig men du får betala det själv"

Påvägen hem åkte jag även på en liten sladd, det var kul. Fick lite blodad tand men vågade inte åka ut utan min lärare än. :)

Sen snackade jag med Christine om Julkortet, och anledningen var att Tobias ville göra en god gärning och skicka korten åt Christine. Så när hon kom hem var dom postade.
"Men Johannas julkort hade ju inget frimärke"
"Oj"

Så kan det bli ibland på julen :)
Men det var verkligen värt 16 kr.




Borde också skicka julkort, men jag har inte råd. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0