And where are you now?

Someone said it would be easy,
but im just getting more and more worthless.




Vilken jävla dag.
Vaknar lika trött som jag somnade, ville egentligen sova ett tag till men jag behövde göra någonting på min lediga dag. Jag åkte över till min älskade stora syster och drack hallon te och fick en halv baugett. Det var jätte mysigt tills någonting i min mage attakerade mig. Det gjorde så enormt ont, kunde knappt sitta, fick sitta som en gammal kärring med puckelrygg. Så jag ringde mamma för att fråga vad problemet kunde ligga, hon sa att det kunde vara blindtarmen och jag försökte febrilt få tag på någon som kunde skjutsa in mig till akuten.
Första tanken var såklart Johan, så jag ringde honom men han jobbade och jag förstod honom.
Pappa spelade golf ute i norrtälje och det skulle ta honom minst en timme att komma in.
Line svarade inte och med tanke på att hennes föräldrar hade sagt att hon kunde låna deras bil i nödfall var ju detta ett nödfall.
Till slut Smsade jag mamma som jag visste hade sin pojkvän med bil med sig, men hon svarade inte ens.
Så i ett sista försök ringde jag Rebecca, när jag berättade att jag hade ont på samma ställe som igår blev hon rädd och sa att hon skulle snacka med rauli.
Men jag kom då på att det kanske bara var mensverk med tanke på att det var ca 3 veckor sen jag hade mens och sa att jag klarar mig.
Men hon var rädd, så hon sa att såfan heller att jag inte skulle åka in och sa att hon och rauli kommer direkt.

Vad skulle jag göra? Var det bara mensverk skulle jag blivit ledsen och irriterad.
Sen ringde Johan och sa att han hade tjatat att få gå tidigare och när han sagt att han behövde åka till akuten hade dom låtit honom dra direkt. Fan och jag som redan hade skjuts, jag sa till honom att han gärna kunde få komma och hålla mig sällskap då Becca och Rauli skulle på bio, och det kunde han gärna göra.

Sen kom rauli och becca och hämtade mig, vi åkte till Huddinge sjukhus. Fick akut tid till Gyn.

Där satt jag sedan i en och en halvtimme innan Johan dök upp, jag var hungrig och arg och sa att om jag behövde sitta en timme till skulle jag dra men det tillät inte han. Pappa ringde konstant och frågade om jag mådde bra och om han skulle komma och sitta med mig men jag sa att Johan va här och då blev han lugn men han fortsatte ändå ringa.

Efter tre timmar fick jag min tid och fick reda på att jag hade en systa i vänstra äggstocken så mina altenativ blev:
  • Antligen har jag jätte ont och den spricker av sig självt.
  • eller så har jag jätte ont och måste åka in och operera.
  • eller så sket jag i att åka in när jag hade jätte ont och blir halv steril (alltså att ena äggstocken blir oanvändbar)

Det kändes ju som härliga altenativ, ont ont eller ont.




När jag får min bil då drar jag härifrån med min trasiga fitta.



Kommentarer
Postat av: L

Fyfan, det borde finnas något de kan göra. Det är ju fan idiotiskt. Ska du bara behöva vänta på att den ska göra det bästa av situationen? Jävla idiot systa!

Jag kan spräcka den åt dig på toaletten i skolan ;)

Love you girl!

2008-09-14 @ 23:47:14
URL: http://lemine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0