Städdag,

I have the power to clean up this mess,
but I can't clean up my own disaster life.



Med dina armar runt omkring mig var jag stark.

Jag ligger vaken på soffan, långt efter han har somnat in.
Långt efter att hans utmattning förstrött honom med en varm sömn.
Jag stirrar, blundar, försöker.
Men du försvinner inte från mitt synfält.
Hur mycket jag slår och sparkar är det bara mig själv jag gör illa.
Du vägrar försvinna från mina trumhinnor.

Det är då jag lägger mig, blundar hårt.
I min illution håller starka armar om mig.
Håller mig säker, bevarar mig trygg.
Älskad..
Det är dig jag ser, det är du som håller mig tätt nära dig.
Du fick min ensamhet att försvinna.
Om endå bara för ett litet tag.

Jag minns, jag blöder, jag är förlorad.
Jag är förlorad i mina drömmar om dig,
om att en dag finns du där igen.
Med dina armar runt min kropp.

Jag minns hur du smakar,
Jag minns hur du känns,
Jag hör din röst varjedag.

Så nära men så långt ifrån.

Det här är det kärlek inte ska vara,
en bisarr men verklig dröm.





Nej Johnny, Jag hatar det här livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0