Blame me..

Fuck it.




Träffade som sagt Becca idag, jag, Becca, Eddie och deras fader åkte till New Yorker.
Kom hem med ett par nya byxor, "två" nya linnen och ett diadem. Riktigt nice.
Gick på en 207 kr, ingenting ju.
Sen drog vi hem till henne och mellan landade. Total flummiga på tunnelbanan, underbart.
Där efter kom vi hem till mig, dags för mat tyckte vi.
Blev en salig blanding av skumma saker som jag fick för mig att göra då Rebecca är lite mongo just nu, Laktos intolerant, Vegetarian och tandverk. Så vi gjorde iordning makaroner med laktosfrimjölk, ägg och honung, Förstår inte varför jag skulle ha i honung, men vi åt det iallafall och blev mätta ett tag.

Haha helt undebart utråkade satt vi och funderade på vad vi skulle göra, så vi gick upp på taket rökte vatten pipa och drack kaffe :)
Tittade på hela solnedgången helt underbart, att bara sitta där och tänka över hur obetydlig man var just då, helt inne i oss själva. Komiskt nog började Becca jämföra mig med en svamp.. Som drar åt sig vatten.
"Alltså du är som en tvättsvamp, den drar in massor av vatten när man lägger den i det, och när du sitter i skolan drar du inn massor av lärdom, du har det så jävla lätt"
Jag tänkte inte så mycket mer på det just då.

Sen gick vi ner och gjorde mat igen, Denna gång en helt underbar blanding av ris curry och nötter. Nog någonting av det godaste jag ätit på länge. Sen fick vi smootie av mamma.

Med tanke på det där med svampen. Jag skämma faktiskt lite grann över hur misslyckad jag blivit. Medans jag och Becca drack mammas hemmagjorda smootie satt mamma och små pratade lite med oss. Jag fick för mig att jag hade gjort ett psyktest när jag var liten och mamma bara skrattade och sa det att alla ungar gör sånna för många hjärnskador visas i tidigt stadie med hjälp av sånna övningar. Då berättade hon det sorgliga, "När du gjorde dom testen gick det så enormt fort för dig att dom snarare funderade över om du var översmart, du hade / har alltid haft så otroligt lätt att lära dig saker".

Det är sjukt. Om jag bara inte varit så lat så hade jag nog varit en av dom smartaste människorna i världen. Eller jag hade iallafall varit intressantare. Som barn var jag nästintill översmart, som 7åring var jag favorit elev i klassen och en av dom klyftigaste utan att plugga, även en av dom längsta. Under mina 13 år som dansare pressade alltid min lärare mig till det yttersta pga det som mamma berättade för ett tag sen att min lärare såg att jag lätt kunnat varit den bästa dansaren om jag inte varit så lat. Jag får mer och mer höra hur smart jag är men ändå blir jag bara kallad puckad, Nu ska jag fan ta mig själv i kragen på allvar och ta vara på att jag är lätt lärd. 25 smäller det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0